افزایش حضور گیمرهای بزرگسال و پردرآمد در مقایسه با نسل جوانتر در صنعت بازیهای ویدئویی

به نقل از ایتنا و به گزارش تکاسپات، این کاهش چشمگیر در حالی رخ داده است که گروههای سنی بالاتر یا فقط با کاهش جزئی یا بدون تغییر در هزینههای خود مواجه بودهاند. این موضوع نشان میدهد که فشارهای اقتصادی حال حاضر بیشترین تأثیر را بر روی جوانان گذاشته است.
دلایل مختلفی در این روند تاثیرگذار هستند. بازار کار برای جوانان فارغالتحصیل با چالشهای بیشتری همراه است و همچنین دولت ترامپ بازپرداخت وامهای دانشجویی را از سر گرفته است. علاوه بر این، دادههای فدرال رزرو نیویورک حاکی از آن است که نرخ معوقات کارتهای اعتباری به بالاترین سطح خود از زمان آغاز همهگیری رسیده و این نرخ به ویژه در میان افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله بیشترین مقدار را داراست.
به این ترتیب، این گروه سنی در مدت مذکور تقریباً ۱۲ درصد کمتر برای مبلمان، ۱۴ درصد کمتر برای فناوری و حدود ۲۰ درصد کمتر برای لوازم جانبی هزینه کردهاند. اما بیشترین افت، که به تقریباً ۲۵ درصد میرسد، به هزینههای مربوط به بازیهای ویدئویی اختصاص دارد. در مقابل، مصرفکنندگان بالای ۲۴ سال بهطور تقریباً بدون تغییر در هزینههای مرتبط با بازیها باقی ماندهاند.
آمارها حاکی از این است که در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴، خانوارهای دارای درآمد سالانه ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر، ۳۶ درصد از سختافزار بازی را خریداری کردهاند؛ رقمی که در سهماهه اول سال ۲۰۲۰ فقط ۲۹ درصد بود. در همین مدت، سهم خانوارهای با درآمد ۵۰ هزار دلار یا کمتر از ۴۱ درصد به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد. بازار بازی ویدئویی در ایالاتمتحده در همان سال نیز کاهش فروش را برای تمامی گروههای سنی زیر ۴۴ سال به ثبت رساند که به گفته «مت پیسکاتلا» ناشی از افزایش هزینههای زندگی بوده است.
با وجود قیمت بالای کنسول «نینتندو سوئیچ ۲» و بازی «ماریو کارت ورلد» با قیمت ۸۰ دلار، عرضه قدرتمند منجر به رکوردشکنی در میزان فروش شده است. با این حال، تحلیلگران بر این باورند که با افزایش قیمت بازیها، جوانان به سمت خرید بازیهای رایگان، نسخههای موبایلی و کمهزینهتر رایانهای گرایش پیدا خواهند کرد و سهم بیشتری از درآمد خود را به هزینههای ضروری مانند مواد غذایی اختصاص خواهند داد.